Mire kész ez a poszt, lassan el is kezdődik a idei Forma1-es szezon, a bahrein-i időmérő edzéssel (11:35, RTL Klub). Rengeteg beszélnivaló lenne erről az évadról is, ergo biztos ki fogok hagyni néhány dolgot.

Az első és legnagyobb hír, legalábbis egyesek számára biztos, hogy visszajön az autóversenyzés tetejére Michael Schumacher. Van akinek ez öröm, van akinek kevésbé. Ha megengedtek egy személyes megjegyzést, engem bosszant, hogy megint itt van az az ember, aki miatt értelmetlenné vált egy időben a Forma1 kuksizása. Mondjuk attól nem félek, hogy így közel a negyvenhez, egy picit randomnak tűnő autómobilban unalmassá fogja tenni, sőt sokkal inkább fogadok arra, hogy ő lesz idén az a bizonyos szorongató ember.

És hogy kit szorongat? Jópár esélyese van az idei vb-címnek. Vegyük sorra. Ott van Alonso, aki a fogadóirodák szerint a legesélyesebb. Ha belegondolunk ez nem is olyan nagy hülyeség. Az egyik legjobb sofőr és mos végre kiszállt a vergődő Renault-ból és átpattant a Ferrariba. Csapattársa Massa lesz, akinek a tavalyi magyar nagydíjas, rugóelkapós trükkje után teljesen helyrejött a feje. A baj az, hogy ő korábban is olyan instabil és peches volt, hogy valahova Schumi szintjére taksálom, de bármi megtörténhet. A Mercedestől (tavalyi Brawn) a McLaren-hez átpattanó Button szintén egy olyan figura, akivel számolni kell, csakúgy, mint a Red Bull színeiben vezető Vettellel. No meg persze Hamilton.

Számtalan új versenyző is helyet kapott idén a Forma1-ben, de ehhez mérten kevesebben mentek el. Ennek az oka, hogy pontosan kettővel több csapat indul idén. Vannak teljesen új csapatok, illetve néhány, aki csak új névvel fut. Két érdekességet szeretnék kiemelni. Az egyik, hogy visszatért a Forma1-be a Lotus, illetve hogy van egy csapat, a Virgin Racing, akik a tesztelés során kizárólag számítógépes modellezés segítségével tökéletesítették az autót. A vadonatúj sofőrök közül pedig Petrovot és Chandhokot emelném ki. Előbbi orosz, utóbbi az első indiai jelen autóverseny típus tekintetében. Valamint van egy vadonatúj pálya, nevezetesen Dél-Koreában.

Már csak a szabályok maradtak hátra. Ebből sem kettő van, de talán hármat érdemes kiemelni. Először is minden csapatnak 40 millió dollár a felső plafon az idényre. Ami cifra, hogy ez egész konkrétan kevesebb, mint a harmada a Ferrari tavalyi költségvetésének. A pontszámítási rendszer is megváltozik: a tavalyi 10,8,6,5,4,3,2,1 helyett, idén az első tíz kap pontot méghozzá 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 elosztásban. Valalmint nincs verseny közben tankolás. Az, hogy ezek a szabálymódosítások mivel járnak még nem tudjuk, de azt igen, hogy holnap személygépjármű-megmérettetés van 12:25-től az RTL Klubon.

A bejegyzés trackback címe:

https://tivobitchez.blog.hu/api/trackback/id/tr471836309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása